مشاوره ورود به فضای آنلاین
همه ما متوجه این مورد شده ایم که داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کار و در آینده ای بسیار نزدیک برای هر شخص لازم و ضروریست. (حتما به مقاله “مهمترین دلیل راه اندازی وبسایت” سر بزنید.)
یا همه ما میدانیم که فعالیت در شبکه های اجتماعی به دیده شدن بیشتر ما کمک شایانی میکند.
اما تصمیمات بعدی که باید گرفته شود این است که:
- چه نوع وب سایتی باید داشته باشیم؟
- وبسایت ما در چه کلیدواژه هایی باید سئو شود؟
- در کدام شبکه اجتماعی و با چه رویکردی حضور داشته باشیم؟
- برای هر کدام از آنها چه نوع محتوایی باید تولید شود؟
- برای مدیریت کردن آنها از کدام نیروی مقیم استفاده کنیم؟
- اگر نیرو درون سازمان نداریم و باید استخدام کنیم، معیارهای نیرویی که نیاز داریم چیست؟
- از چه طریقی آن را جذب کنیم؟
- اگر قرار است، تولید محتوا برون سپاری شود، معیار انتخاب تیم مناسب برای ما چیست؟
- بر فعالیت هایی که در بستر اینترنت در حال انجام است، چگونه نظارت کنیم؟
- ادبیات ورود به فضای آنلاین را چگونه به اعضای سازمان منتقل کنیم؟
- اگر قرار است تبلیغات محیطی انجام دهیم، چگونه آن را با فعالیت های اینترنتی همسو کنیم؟
- اگر قرار است تبلیغات در اینترنت انجام دهیم، معیار ما برای انتخاب پیمانکارهای تبلیغاتی چیست؟
- چگونه زبان مشترک بین تیم فنی و مدیریت ایجاد کنیم؟
راهکار چیست؟
زمانی میتوانیم بهترین نتیجه را بعد از ورود به دنیای آنلاین بگیریم که برای سوالات بالا جواب مناسبی داشته باشیم. و زمانی میتوانیم به جواب مناسب برسیم که مشاور یا تیم مشاوره ای که به نحوه فعالیت در اینترنت تسلط داشته باشد و بداند که رسالت هر کدام از ابزارهای دنیای آنلاین چیست و چطور به برند ما کمک میکند، در کنار ما حضور داشته باشد.
که باعث صرف هزینه درست در جای مناسب آن بشود. و در نتیجه، برند ما، در دنیای آنلاین به جایگاهی که باید باشد برسد.
مشاور فضای آنلاین چه کمکی به شما میکند؟
در ویدئو زیر توضیح دادم که مشاور فضای آنلاین چه کمکی به شما میکند
لیست خدمات مشاوره و استراتژی فضای آنلاین
- مشاوره بهره مندی و استفاده صحیح از قابلیت های فضای مجازی
- همسوسازی استراتژی تبلیغات فیزیکی با فضای مجازی
- ورود ادبیات آنلاین به مجموعه و نظارت بر اجرای صحیح آن
- مشاوره در روند انتخاب پیمانکار های تبلیغاتی
- بررسی پلتفرم های مورد نیاز مجموعه و برنامه ریزی نحوه ورود و فعالیت در آن ها
- بهینه سازی تصمیمات کلیدی کارفرما در موضوعات با محوریت اینترنت
- توضیح و توجیه کارفرما در تعیین چشم انداز و هدف گذاری ها
- مصاحبه جهت جذب و انتخاب نیروهای بخش وب (وب سایت، سوشیال مدیا و…)
- آموزش تیم مدیریت در جلسات هفتگی
- جلسه با عنوان تحلیل گزارش ها، هماهنگی و تدوین استراتژی هر هفته (یک ساعت)
- ایجاد زبان مشترک بین تیم مدیریت و تیم اجرایی (تیم فنی)
- نظارت بر اجرای صحیح استراتژی تدوین شده
- تحلیل هفته ای گزارشات رسانه های اینترنتی (و شفاف سازی برای کارفرما)
- نظارت بر اجرای صحیح موارد فنی در قراردادهای متمم
(نظارت بر: بارگذاری محصولات، انجام عکاسی، طراحی های لازم برای اینستاگرام و …) - طراحی کمپین های تبلیغاتی، متناسب با بودجه کارفرما
- تبیین زیرساخت لینک های داخلی و خارجی وب سایت برای سئو
- تهیه تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی مورد نیاز
- مشخص کردن هشتگ ها و اصول بارگذاری در شبکه های اجتماعی مشخص شده
- بررسی کارهای انجام شده در شبکه های اجتماعی انتخاب شده
- نظارت بر اجرای درست تقویم محتوایی برنامه ریزی شده
اگر دغدغه گرفتن تصمیماتی که مطرح شد را دارید و یا احساس میکنید یک مشاور و متخصص میتواند برای ورود به فضای آنلاین به شما کمک کند، فقط کافیست “فرم درخواست مشاوره” را پر کنید (این فرم در انتهای صفحه قرار دارد.) تا در مورد ورود ادبیات آنلاین به کسب و کار شما و نحوه ورود به فضای آنلاین صحبت کنیم.
و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در صفحه “تماس با من” و آیکون های بالای صفحه تلفن همراه خود، با من ارتباط بگیرید.
ابزارهای رایگان
و در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از ابزار های دنیای آنلاین به صورت رایگان در اختیار ما قرار دارد. میتوان با فعالیت مناسب در هر کدام از آنها، حضور موثری در اینترنت داشته باشیم.
لیست برخی از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت:
فعالیت در گوگل مپ
فعالیت در اینستاگرام
راه اندازی صفحه لینکدین
ایجاد کانال آپارات
ایجاد کانال یوتیوب
و …
فرم درخواست مشاوره
"*" indicates required fields
دیدگاهتان را بنویسید