مشاوره ورود به فضای آنلاین
زمانیکه از دنیای آنلاین یا دنیای مجازی صحبت میکنیم، به معنی واقعی کلمه از یک دنیای دیگر یاد میکنیم، یعنی رفتار کاربران در این دنیا با فضای آفلاین بسیار متفاوت میباشد. پس مشاوره ورود به فضای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است.
همه ما متوجه این مورد شده ایم که داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کار و در آینده ای بسیار نزدیک برای هر شخص لازم و ضروریست. (حتما به مقاله “مهمترین دلیل راه اندازی وبسایت” سر بزنید.)
یا همه ما میدانیم که فعالیت در شبکه های اجتماعی به دیده شدن بیشتر ما کمک شایانی میکند.
اما تصمیمات بعدی که باید گرفته شود این است که:
- چه نوع وب سایتی باید داشته باشیم؟
- وبسایت ما در چه کلیدواژه هایی باید سئو شود؟
- در کدام شبکه اجتماعی و با چه رویکردی حضور داشته باشیم؟
- برای هر کدام از آنها چه نوع محتوایی باید تولید شود؟
- برای مدیریت کردن آنها از کدام نیروی مقیم استفاده کنیم؟
- اگر نیرو درون سازمان نداریم و باید استخدام کنیم، معیارهای نیرویی که نیاز داریم چیست؟
- از چه طریقی آن را جذب کنیم؟
- اگر قرار است، تولید محتوا برون سپاری شود، معیار انتخاب تیم مناسب برای ما چیست؟
- بر فعالیت هایی که در بستر اینترنت در حال انجام است، چگونه نظارت کنیم؟
- ادبیات ورود به فضای آنلاین را چگونه به اعضای سازمان منتقل کنیم؟
- اگر قرار است تبلیغات محیطی انجام دهیم، چگونه آن را با فعالیت های اینترنتی همسو کنیم؟
- اگر قرار است تبلیغات در اینترنت انجام دهیم، معیار ما برای انتخاب پیمانکارهای تبلیغاتی چیست؟
- چگونه زبان مشترک بین تیم فنی و مدیریت ایجاد کنیم؟
راهکار چیست؟
زمانی میتوانیم بهترین نتیجه را بعد از ورود به دنیای آنلاین بگیریم که برای سوالات بالا جواب مناسبی داشته باشیم. و زمانی میتوانیم به جواب مناسب برسیم که مشاور یا تیم مشاوره ای که به نحوه فعالیت در اینترنت تسلط داشته باشد و بداند که رسالت هر کدام از ابزارهای دنیای آنلاین چیست و چطور به برند ما کمک میکند، در کنار ما حضور داشته باشد.
که باعث صرف هزینه درست در جای مناسب آن بشود. و در نتیجه، برند ما، در دنیای آنلاین به جایگاهی که باید باشد برسد.
اگر دغدغه گرفتن تصمیماتی که مطرح شد را دارید و یا احساس میکنید یک مشاور و متخصص میتواند برای ورود به فضای آنلاین به شما کمک کند، فقط کافیست “فرم درخواست مشاوره” را پر کنید (اگر با گوشی هستید، در انتهای صفحه و اگر با کامپیوتر یا لپ تاپ هستید، این فرم در سمت چپ صفحه قرار دارد.) تا در مورد ورود ادبیات آنلاین به کسب و کار شما و نحوه ورود به فضای آنلاین صحبت کنیم.
و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در صفحه “تماس با من” و آیکون های بالای صفحه تلفن همراه خود، با من ارتباط بگیرید.
ابزارهای رایگان
و در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از ابزار های دنیای آنلاین به صورت رایگان در اختیار ما قرار دارد. مثل:
فعالیت در گوگل مپ
فعالیت در اینستاگرام
راه اندازی صفحه لینکدین
ایجاد کانال آپارات
ایجاد کانال یوتیوب
و …