تکمیل پروفایل لینکدین
تمام افرادی که میخواهند برند شخصی (Personal Brand) خود را ارتقا دهند، باید به حضور موثر خود در شبکه های اجتماعی مناسب توجه کنند. یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی که روی برند شخصی شما و حضورتان در اینترنت موثر است، صفحهی لینکدین شماست. لینکدین یک شبکهی اجتماعی معتبر و تخصصی است که در مسیر رشد برند شخصی شما بسیار تاثیر گذار است. ولی متاسفانه خیلی از افراد فقط به ساختن پروفایل اکتفا و نسبت به تکمیل پروفایل لینکدین خود بیتفاوت بوده اند.
اهمیت کامل بودن پروفایل لینکدین
معمولا مصاحبه کنندگان حرفه ای و یا افرادی که به دنبال بیزینس جدی هستند، حتما نگاهی به پروفایل لینکدین شخص مورد نظر میاندازند.
جالب است بدانید، با توجه به هوش مصنوعی استفاده شده در لینکدین، هر چه پروفایل شما کامل تر باشد، احتمال دیده شدن آن نیز بالاتر میرود.
پس باید خیلی سریع پروفایل لینکدین خود را کامل کنید. در این مقاله، به معرفی اجزای اصلی و چگونگی تکمیل آنها میپردازیم.
اجزای اصلی پروفایل لینکدین
نام (Name)
اسم و فامیل خود را حتما به صورت انگلیسی درج کنید. حتما حروف اول اسم و فامیل بزرگ باشد.
توجه داشته باشد، اسم و فامیل فارسی را در صفحه فارسی درج کنید. (در قسمت اضافه کردن زبان دیگر)
تلفظ اسم و فامیل خود را حتما درج کنید.
اضافه کردن تلفظ اسم و فامیل
عکس پروفایل لینکدین (Profile Photo)
یک عکس مناسب و با کیفیت از چهره خود بگیرید. عکس شما باید جدید و شبیه خودتان باشد. 60% عکس را باید صورتتان تشکیل بدهد. از استفاده از عکس های قدی و از نمای دور خودداری کنید. بهتر است از عکسی باشد که در شبکه های اجتماعی دیگر خود استفاده کرده اید تا دیگران بتوانند شما را به درستی تشخیص بدهند.
همچنین در قسمت کاور پروفایل (Cover Photo) فضایی برای نمایش تخصص/حرفه/سازمان/محصول بصورت عکس وجود دارد که به زیبایی پروفایل شما کمک میکند.
در تصویر زیر ابعاد استاندارد هر تصویر مشخص شده است.
برای دانستن اندازه تصاویر بقیه شبکه های اجتماعی به لینک زیر مراجعه کنید:
2024Social Media Image Sizes for All Networks [CHEATSHEET]
عنوان (Headline)
این قسمت، بهترین عنصر برای بهینه کردن جستجوی کلمات کلیدی در لینکدین است. بهعنوان مثال اگر در زمینهی تولید محتوا تخصص دارید، کلمهی Content یا محتوا را حتما در عنوان خود ذکر کنید. از هدلاین برای توضیح دادن در مورد خودتان استفاده کنید، کاری که انجام میدهید، چیزهایی که دوست دارید و مواردی که در کار و زندگی فردی به دنبالشان هستید.
برای کامل کردن این قسمت میتوانید به سوالات زیر، در 220 کارکتر پاسخ دهید.
چه توانمندی و تخصصی را دارا میباشید؟
در چه صنعتی فعالیت میکنید؟
سطح حرفهای بودن شما چیست؟
چه ارزشی برای مخاطبان خود میتوانید ایجاد کنید؟
چگونه به مخاطبان خود میتوانید کمک کنید؟
جزییات صفحه ی شخصی
موارد زیر را از قسمت مشخص شده در تصویر کامل کنید:
Contact Info: درج ایمیلها، شماره تلفن، آدرس توییتر، وبلاگ و وبسایت برای برقراری ارتباطات پیشبینی نشده.
Industry: نام صنعتی که در آن میخواهید شناخته شوید درج شود.
Location: نام شهر و کشور محل موقعیت درج شود.
خلاصه (Summary) (About)
شما در این بخش میتوانید ۱ یا ۲ پاراگراف در مورد خود و تجربیات حرفهایتان بنویسید. درواقع شما در این قسمت خودتان را به مدیران، همکاران تجاری و مشتریهایتان معرفی میکنید. پس بهتر است یک متن تأثیرگذار بنویسید.
در واقع این قسمت، فضایی برای معرفی خود بصورت Pitch Elevator (معرفی آسانسوری) میباشد. دقت داشته باشید این معرفی، در ۴۰ کلمه (حداکثر ۲۶۰۰ حرف) باید خلاصه شود.
میتوانید با پاسخ به سوالات زیر متن خود را کامل کنید:
چه کسی هستید؟
چه میکنید؟
چرا فعالیت شما مهم است؟
توانمندی شما چیست؟
چه مشکلی را از مشتریان خود میتوانید رفع کنید؟
تجارب کاری و تحصیلات (sExperiences and Education)
عناوین شغلی نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در بهینهسازی جستجوی کلمات کلیدی هستند. بنابراین از عناوین شغلی درست و مناسب برای پر کردن این قسمت استفاده کنید.
در تجارب کاری سعی کنید اطلاعاتتان شامل:
تاریخ شروع و پایان، سمت سازمانی و همچنین جزییات کاری انجام شده، باشد.
سوابق کاری خود را با Media تکمیل کنید:
همه نوع از محتوای بصری شامل: ویدئو، عکسها، پرزنتیشنها و وبسایت که بتواند شامل نمونههای کاری شما باشد را درج کنید.
در سوابق تحصیلی، علاوه بر درج مدارک رسمی، تمامی دورههای مجازی یا دورههای کوتاه مدت خود را ذکر کنید.
در هر دو قسمت، تا ۱۰ مورد آخر خود را بنویسید.
مهارتها و تخصصها (Skills and Expertise)
در این قسمت باید کلمات کلیدی مرتبط با مهارتهایی را که در صنعت خود دارید وارد کنید.
حداقل ۵ تخصص خود را ذکر کنید که گویای موارد زیر باشند:
توانمندیها
نقاط قوت
تخصصها
اعتبار بخشی
همچنین، افرادی که در لینکدین با شما ارتباط برقرار میکنند، میتوانند مهارتهای شما را تأیید (Endorse) کنند.
صفحه ی شخصی All Star در لینکدین
با تکمیل کردن موارد بالا، صفحه شخصی شما تبدیل به All Star میشود. به گفته لینکدین، حساب هایی که تبدیل به All Star میشوند، احتمال دیده شدن آنها 40 برابر بیشتر از حساب های دیگر میباشد.
بعد از تکمیل کردن مواردی که گفته شد، تصویر زیر را باید در پروفایلتان ببینید.
داشتن پروفایل لینکدینی که تبدیل به All Star شده است، گام اول فعالیت حرفه ای در لینکدین است. اگر به این مرحله رسیده اید، میتوان گفت حساب کاربری شما استاندارد های اولیه را برای فعالیت حرفه ای در این شبکه ی اجتماعی دارد.
اضافه کردن موارد بیشتر به پروفایل لینکدین
لینکدین به موارد بالا محدود نمیشود و میتوان موارد زیر را هم به آن اضافه کرد تا مخاطبانتان با شما بیشتر آشنا شوند.
علاقهمندیها (Interests)
در این بخش شما میتوانید لیستی از علاقهمندیهای شخصی خود را وارد کنید.
گروهها (Groups)
اگر در گروهها و انجمنهای شناختهشده عضو هستید، آنها را در این قسمت وارد کنید.
اطلاعات شخصی (Personal Details)
اطلاعات تماس، تاریخ تولد و وضعیت تأهل خود را در این بخش میتوانید تکمیل کنید.
گواهینامهها (Certifications)
گواهینامههایی را که در رابطه با حرفههای مرتبط با کسبوکار دریافت کردهاید، در این قسمت بنویسید.
دورههای آموزشی (Courses)
دورههای آموزشی مهمی را که در دانشگاه یا دیگر مراکز آموزشی گذراندهاید نیز میتوانید در این بخش عنوان کنید.
افتخارات و جوایز (Honors and Awards)
دستاوردهای خود را در این قسمت وارد کنید و در مورد آن به دیگران توضیح دهید.
زبانها (Languages)
هر زبانی را که قادر به نوشتن یا صحبت کردن آن هستید، در این بخش وارد کنید و میزان مهارت خود را نیز مشخص کنید.
سازمانها (Organizations)
نام سازمان معتبری را که در صنعت خود عضو هستید، در این قسمت وارد کنید و سطح مشارکت خود را توضیح دهید.
پروژهها (Projects)
این قسمت متعلق به پروژهها است. اگر شما هم در تکمیل پروژهی برجستهای مشارکت داشتهاید، میتوانید اطلاعات آن را در این بخش بنویسید.
انتشارات (Publications)
اگر کتاب چاپشدهای دارید، عنوان آن را در این قسمت بنویسید. همچنین میتوانید در همین قسمت، لینک کتاب خود را در وبسایت ناشر وارد کنید تا دیگران بیشتر با جزئیات آن آشنا شوند.
اختراعات (Patents)
اختراعات ثبتشدهی خود را در این قسمت عنوان کنید. اگر افراد دیگری در انجام این کار با شما مشارکت داشتهاند، نام آنها را نیز وارد کنید.
نمرهی امتحان (Test Scores)
برخی امتحانات در سطح بینالمللی برگزار میشوند. اگر شما هم در این امتحانات شرکت کردهاید و نمرهی خوبی گرفتهاید، این قسمت را پر کنید.
کارهای داوطلبانه (Volunteer Experience & Causes)
برخی افراد اهمیت زیادی برای بعضی از موضوعات قائل هستند. این افراد بدون اینکه انتظار دریافت پول داشته باشند، برای انجام آن کار داوطلب میشوند. بهعنوان مثال خدمات رایگان برای سالمندان یا افراد بدون سرپرست انجام میدهند؛ یا ساعات غیر کاری خود را در مراکز خیریه سپری میکنند. معمولا کارفرماها اهمیت زیادی به این موضوع میدهند. پس تجربیات خود را در این قسمت وارد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید