مقایسه وب سایت با اینستاگرام
قبل از مقایسه وب سایت با اینستاگرام، میخوام اهمیت فعالیت در اینستاگرام رو با یک مثال توضیح بدم.
تو یکی از مقالات دیگم مهم ترین دلیل راه اندازی وب سایت رو با هم مرور کردیم.
مثال برای اهمیت فعالیت در اینستاگرام
فرض کنید یک مرکز خرید یا یک مجتمع در مرکز شهر قرار داره و 24 ساعت باز هست. و 40 میلییون از 84 میلیون جمعیت ایران (حدودا نصف اونا)، روزی 5 ساعت اونجا رفت و آمد دارند. مغازه ها و غرغه های این مجتمع به صورت رایگان اجاره داده میشن. و فقط باید به ظاهر غرفه، بستگی به سلیقه و بودجه ای که دارین، رسیدگی کنین. و البته اون مجتمع، یه سری قوانین هم داره و باید به اون قوانین عمل کنین. مثلا ساعت ورود و خروج و …
آیا برای کسب و کارتون، یک غرغه اجاره نمیکردین؟ احتمال اینکه جوابتون مثبت باشه، بالاست.
فقط حواستون باشه، تا زمانی که توی اون مجتمع حضور دارین، باید هدف اصلیتون این باشه، آدرس ملک شخصی کسب و کارتون (در واقع همون وب سایتتون) رو به افرادی که اونجا شما رو میبینن یا بهتون مراجعه میکنن، بدین. تا بدونن محل اصلی کسب و کار شما کجاست.
داستان مقایسه وب سایت با اینستاگرام
وب سایت دقیقا مثل یک ملک شخصی هست که مالکیت اون برای شماست. و کسی نمیتونه از فعالیت شما در اونجا جلوگیری کنه.
اینستاگرام، یک غرفه یا یک مغازه اجاره ای در یک مکان پرتردد هست. و باید طبق قوانین اونجا عمل کنین.
پس طبق این مثال، فعالیت در اینستاگرام و وب سایت با هم تداخل ندارن. بلکه مکمل هم هستن. و باید هدف فعالیت در اینستاگرام رو هدایت کاربر به سمت وب سایت خودمون قرار بدیم.
تکلیف بقیه رسانه های اجتماعی چی میشه؟
حالا این مثال اینستاگرام رو به بقیه رسانه های اجتماعی بسط بدین. و با شناسایی بازار هدفتون، رسانه اجتماعی درست رو انتخاب کنین. و طبق اصول اون رسانه، تولید محتوا انجام بدین.
یادتون نره مرکز فعالیت کسب و کار شما در اینترنت وب سایت هست. و هدف از فعالیت در هر رسانه اجتماعی، هدایت کاربر به سمت وب سایت باید باشه.
اگه نمیدونین برای هر رسانه ی اجتماعی چه نوع محتوایی باید تولید کنین، اینجا کلیک کنین و با من ارتباط بگیرین.
دیدگاهتان را بنویسید