مهم ترین دلیل راه اندازی وب سایت
مهم ترین دلیل راه اندازی وب سایت رو با یه مثال شروع میکنم.
فرض کنین یک مرکز خرید شبانه روزی وجود داره. و 63 میلیون از 84 میلیون جمعیت ایران، روزی 3 تا 5 ساعت اونجا حضور دارن. این مرکز خرید ظرفیت نامحدود داره و فقط 1 و نیم میلیون از غرفه های اون، فروخته شده.
حالا اگر شما، شرایط این رو داشته باشین که یه ملک اونجا بخرین و شعبه دیگه کسب و کارتون رو اونجا داشته باشین، آیا این کار رو انجام نمیدادین؟
احتمال اینکه جوابتون مثبت باشه بالاست.
حالا این عدد ها رو توضیح بدم.
جمعیت ایران 84 میلیون هست. 63 میلیون کاربر اینترنتی توی ایران وجود داره. 1 و نیم میلیون دامنه ی فعال (در واقع تعداد سایت های فعالی که توی ایران وجود داره) توی ایران به ثبت رسیده. میانگین زمان حضور یک کاربر در اینترنت هم 3 تا 5 ساعت هست.
خب این مثال داره بهمون میگه طراحی سایت برای تمام کسب و کارها لازم و قابل انجام هست.
دلایل دیگر طراحی وب سایت
مثال بالا یه دلیل کاملا واضح از راه اندازی وب سایت بود. چندتا دلیل دیگه رو با هم مرور میکنیم.
معرفی کسب و کار در فضای آنلاین
با راه اندازی وب سایت، کسب و کار شما در فضای آنلاین هم حضور داره و اگر شخصی توی اینترنت دنبال شما بگرده میتونه شما رو پیدا کنه.
در دسترس بودن به صورت 24 ساعته
قطعا همه ما یه ساعتی در روز رو استراحت میکنیم. (حالا یه عده کمتر و یه سریا بیشتر) وقتی شما در حال استراحت هستین و مشتری شما اطلاعاتی از کارتون لازم داشته باشه میتونه اون اطلاعات رو هر ساعت شبانه روز که بخواد از سایتتون برداره.
اینجاست که تولید محتوا برای وب سایت اهمیتشو نشون میده. پس قدم بعد از طراحی سایت، تولید محتوای مناسب با مشتریانتون هست که باید حتما به درستی انجام شه. این که شما از قبل نیازهای مشتریانتون رو شناسایی کنین و محتوای مناسب اونا رو تولید کنین به کامل تر شدن وب سایتتون کمک میکنه.
اعتبار دادن به کسب و کار با راه اندازی وب سایت
توی دنیای امروز، یکی از ملاک های اعتبار کسب و کار، حضور موثر در اینترنت به حساب میاد. و قابل اعتماد ترین بستر موجود در اینترنت برای یک کسب و کار، داشتن یک وب سایت مناسب اون کسب و کار هست. الان اینجوری شده که مشتری وقتی متوجه میشه که اون کسب و کاری که میخواد ازش خرید کنه، سایت داره، حس بهتری بهش دست میده و خب حس خوب روی خرید تاثیر مستقیمی داره.
شروع خرید از اینترنت / رایج شدن خرید اینترنتی
الان وقتی مشتری نیازی داره، قبل از اینکه بره توی بازار و بخواد نیازشو تامین کنه (در واقع محصولشو بخره)، اول یه سرچ توی اینترنت میکنه و بعد اقدام به خرید میکنه. امکان داره که توی همون سرچ منجر به خرید شه و شما اگر وب سایت نداشته باشین، حجم عمده ای از مشتری های بالقوه رو از دست میدین. البته چون حس خرید حضوری همچنان نسبت به خرید آنلاین بهتر هست، حضور شما توی اینترنت و بودن در نتایج جستجوی مشتری بالقوه تون، میتونه به مقصدی که اون شخص برای خرید میخواد بره، جهت بده.
استفاده از اینترنت بجای دفترچه تلفن
ممکنه یک مشتری قبلا پیش شما اومده باشه. و شما محل کسب و کارتون رو بنا به هر دلیلی تغییر داده باشین. اون شخص اسم شما رو سرچ میکنه و آدرس جدیدتون رو از وب سایتتون بر میداره و احتمال اینکه شما یک مشتری رو برای خرید مجددش از دست بدین پایین میاد. حالا در نظر بگیرین، اسم شما رو سرچ کنه و شما رو پیدا نکنه، چی میشه؟ میره سراغ یکی دیگه و شما اون مشتری رو از دست دادین.
امکان ارزیابی دقیق مخاطبان
خوبی اینترنت اینه که هر کاری که کاربر روی وب سایت شما انجام بده رو ثبت میکنه و بهتون گزارش میده. اینجوری میتونین متوجه شین:
- مشتریانتون از چه طریقی به وب سایتتون مراجعه کردن
- بیشتر از کدوم شهرها هستن
- کدوم صفحه سایتتون بیشتر دوست داشتن
- به صورت میانگین چه مدت توی سایتتون آنلاین هستن
- و …
حالا اگه شما این اطلاعات رو داشته باشین، آیا به شما برای خدمت دهی بهتر و در نهایت فروش بیشتر کمک نمیکنه؟
امکان رقابت (حتی با رقیبان بزرگ) با داشتن وب سایت
زمانی که یک کاربر وارد سایت شما و بزرگترین رقیبتون میشه، آیا متوجه ابعاد کسب و کار میشه؟ نه. پس شانس شما با شانس یک شرکت بزرگ برابر میشه. (رسالت وجود اینترنت) پس دیگه فرقی نداره یک کسب و کار خانگی دارین یا یک شرکت بزرگ. اگه توی اینترنت حضور موثر نداشته باشین، این رقابت نوین رو از دست میدین.
راه اندازی وب سایت رو از کجا شروع کنیم؟
اینکه راه اندازی یک وب سایت رو از کجا شروع کنیم؟ و چه هزینه هایی برامون داره؟ رو توی مقاله “طراحی وب سایت چه هزینه هایی دارد؟” بهتون توضیح دادم.
دیدگاهتان را بنویسید