سمینار آینده اینترنت ایران در اتاق بازرگانی
وضعیت اینترنت ایران
تحت تاثیر شرایط بوجود آمده از اواخر شهریور، وضعیت اینترنت ایران و سرعت اینترنت دچار اختلال شدیدی شد. این موضوع برای اکثر کسب و کار ها یک چالش بزرگ هست و صاحبان کسب و کار ها با نگرانی اینکه آینده اینترنت ایران چه خواهد شد؟ در این شرایط باید چطور در اینترنت فعالیت کنند؟ یا اینکه اصلا باید فعالیت کرد یا نه؟ و از این قبیل سوالات رو معمولا از من و سایر همکاران من میپرسیدن.
من و آقای میلاد عبائی تصمیم گرفتیم این موضوع رو تحت عنوان یک سمینار برگزار کنیم. با پیگیری های خانم مهندس زرمهری شرایطی ایجاد شد که این سمینار رو در اتاق بازرگانی برگزار کردیم.
سمینار آینده اینترنت ایران
یکشنبه 8 آبان، در ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی مشهد، این سمینار رو تحت عنوان “آینده اینترنت ایران چه خواهد شد؟ چه کنیم؟” در قالب گروه دیجیتال مارکتینگ کاکتوس، وبا برنامه ریزی های آموزشی انجمن شرکت های فنی مهندسی و مشاوره ای خراسان رضوی برگزار کردیم.
بخش اول سمینار
این بخش رو آقای عبائی اجرا کرد و موارد زیر رو بیان کرد.
- گذری بر تغییرات اینترنت از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۹
- تغییرات اینترنت در ۲۰ سال اخیر
- تغییرات رفتار کاربران اینترنت در ۲۰ سال اخیر
- نقش دولت ها در تغییرات اینترنت
بخش دوم سمینار
این بخش رو من اجرا کردم و موارد زیر رو برای حاضران در سمینار توضیح دادم.
در این بخش آلترناتیوهای پررنگ تر رو معرفی کردم:
- قطع ارتباط از اینترنت جهانی و ظهور اینترنت داخلی
- اتصال به اینترنت پر سرعت جهانی
- محدودیت در سرعت اینترنت و فیلترینگ اختصاصی
- بازگشت به شرایط سابق
و در هر کدوم از آلترناتیوهای بالا موارد زیر رو بررسی کردم:
- چگونگی فعالیت در رسانه های اجتماعی و وب سایت
- پیش آمادگی و تعیین نوع فعالیت در هر آلترناتیو
تجربه من در این اجرا
به عنوان سخنران تجربه صحبت کردن در جمع های مختلف رو داشتم، ولی این اولین تجربه سخنرانی من در اتاق بازرگانی بود. جدا از اینکه بخاطر این مورد برام جذابیت داشت. مورد دیگه ای که برام اهمیت داشت این بود که تونستم کاری که از دست من برمیومد به عنوان فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، در این شرایط که همه مون نگران آینده اینترنت ایران هستیم رو انجام بدم.
دیدگاهتان را بنویسید